Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 533 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 466 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,8 %1 386 00090 %
Yle TV217,7 %17,0 %1 353 00088 %
Yle Teema2,7 %2,8 %978 00064 %
Yle Fem1,7 %1,8 %877 00057 %
Yle yhteensä47,5 %45,4 %1 432 00093 %
MTV321,9 %24,4 %1 376 00090 %
Sub5,0 %5,9 %1 066 00070 %
C More Total2,1 %1,4 %276 00018 %
MTV yhteensä29,2 %32,0 %1 400 00091 %
Nelonen8,5 %9,5 %1 240 00081 %
Jim2,9 %2,6 %876 00057 %
Liv2,1 %2,1 %753 00049 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %186 00012 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %14,6 %1 312 00086 %
TV52,4 %2,5 %713 00047 %
Kutonen0,2 %0,1 %178 00012 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %116 0008 %
STAR Channel0,5 %0,7 %462 00030 %
Music TV0,2 %0,1 %149 00010 %
Muut5,9 %4,4 %611 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 466 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.