Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 530 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 468 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,2 %1 399 00091 %
Yle TV213,2 %12,7 %1 347 00088 %
Yle Teema2,8 %3,1 %1 002 00065 %
Yle Fem1,6 %1,6 %851 00056 %
Yle yhteensä43,7 %41,6 %1 440 00094 %
MTV320,4 %23,7 %1 380 00090 %
Sub4,8 %5,0 %1 083 00071 %
AVA1,6 %1,9 %696 00045 %
C More Total3,6 %2,2 %370 00024 %
MTV yhteensä30,3 %32,8 %1 413 00092 %
Nelonen8,9 %10,2 %1 266 00083 %
Jim2,9 %2,7 %920 00060 %
Liv2,2 %2,2 %830 00054 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,4 %196 00013 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,5 %1 338 00087 %
TV53,4 %3,3 %827 00054 %
Kutonen0,6 %0,5 %432 00028 %
SBS TV yhteensä4,0 %3,9 %894 00058 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %131 0009 %
STAR Channel2,2 %2,3 %745 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %129 0008 %
Muut4,5 %3,4 %583 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 468 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.