Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 768 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 737 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %23,4 %697 00091 %
Yle TV212,0 %11,5 %666 00087 %
Yle Teema2,7 %3,1 %477 00062 %
Yle Fem1,5 %1,6 %407 00053 %
Yle yhteensä41,6 %39,5 %722 00094 %
MTV324,2 %27,3 %693 00090 %
Sub5,5 %5,3 %528 00069 %
AVA1,9 %2,1 %340 00044 %
C More Total2,0 %1,2 %137 00018 %
MTV yhteensä33,7 %35,9 %707 00092 %
Nelonen9,7 %11,1 %632 00082 %
Jim2,4 %2,3 %413 00054 %
Liv3,2 %3,1 %427 00056 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %65 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %16,6 %666 00087 %
TV52,9 %2,8 %375 00049 %
Kutonen0,5 %0,4 %183 00024 %
SBS TV yhteensä3,4 %3,3 %409 00053 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0005 %
STAR Channel1,7 %1,8 %319 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %53 0007 %
Muut3,7 %2,7 %255 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %737 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.