Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 759 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %22,8 %3 733 00078 %
Yle TV213,2 %12,4 %3 735 00078 %
Yle Teema2,6 %2,9 %2 410 00051 %
Yle Fem1,7 %1,7 %2 055 00043 %
Yle yhteensä42,2 %39,9 %4 117 00087 %
MTV320,0 %23,3 %3 963 00083 %
Sub5,7 %6,4 %3 107 00065 %
AVA1,5 %1,8 %1 739 00037 %
C More Total3,5 %2,2 %1 021 00021 %
MTV yhteensä30,7 %33,8 %4 153 00087 %
Nelonen9,0 %10,3 %3 606 00076 %
Jim3,3 %3,1 %2 556 00054 %
Liv2,3 %2,3 %2 255 00047 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,3 %477 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,1 %3 878 00081 %
TV53,3 %3,3 %2 232 00047 %
Kutonen0,8 %0,6 %1 287 00027 %
SBS TV yhteensä4,2 %3,9 %2 503 00053 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %359 0008 %
STAR Channel2,2 %2,3 %1 942 00041 %
Music TV0,5 %0,3 %511 00011 %
Muut4,4 %3,3 %1 651 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 392 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.