Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 324 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %23,0 %1 801 00077 %
Yle TV214,4 %13,5 %1 804 00078 %
Yle Teema2,6 %2,9 %1 196 00051 %
Yle Fem1,7 %1,8 %1 012 00044 %
Yle yhteensä43,2 %41,2 %1 983 00085 %
MTV316,9 %20,0 %1 896 00082 %
Sub5,1 %6,2 %1 537 00066 %
AVA1,3 %1,7 %821 00035 %
C More Total4,8 %3,1 %589 00025 %
MTV yhteensä28,0 %31,0 %2 002 00086 %
Nelonen8,2 %9,5 %1 732 00075 %
Jim4,0 %3,8 %1 356 00058 %
Liv1,4 %1,4 %1 031 00044 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,6 %293 00013 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %15,2 %1 878 00081 %
TV53,9 %3,9 %1 180 00051 %
Kutonen1,0 %0,7 %694 00030 %
SBS TV yhteensä4,8 %4,7 %1 308 00056 %
The Discovery Channel1,2 %0,7 %234 00010 %
STAR Channel2,7 %2,9 %1 067 00046 %
Music TV0,4 %0,2 %254 00011 %
Muut5,4 %4,1 %888 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 124 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.