Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 936 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 899 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,3 %35,3 %886 00095 %
Yle TV215,9 %15,7 %852 00091 %
Yle Teema3,3 %4,1 %627 00067 %
Yle Fem2,4 %2,4 %541 00058 %
Yle yhteensä59,9 %57,6 %893 00095 %
MTV319,9 %23,3 %835 00089 %
Sub2,7 %2,4 %533 00057 %
AVA1,0 %1,1 %314 00034 %
C More Total1,4 %0,9 %138 00015 %
MTV yhteensä25,1 %27,7 %850 00091 %
Nelonen4,7 %5,5 %701 00075 %
Jim1,7 %1,6 %449 00048 %
Liv1,1 %1,2 %398 00043 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %71 0008 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %8,4 %751 00080 %
TV51,5 %1,5 %350 00037 %
Kutonen0,2 %0,2 %166 00018 %
SBS TV yhteensä1,7 %1,6 %390 00042 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %46 0005 %
STAR Channel0,9 %0,9 %301 00032 %
Music TV0,1 %0,1 %59 0006 %
Muut4,2 %3,4 %345 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %899 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.