Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 905 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 865 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %33,4 %844 00093 %
Yle TV221,1 %20,9 %824 00091 %
Yle Teema3,3 %3,8 %573 00063 %
Yle Fem2,0 %2,1 %494 00055 %
Yle yhteensä61,0 %60,2 %854 00094 %
MTV321,5 %22,5 %796 00088 %
Sub2,6 %3,2 %479 00053 %
C More Total0,8 %0,5 %85 0009 %
MTV yhteensä25,1 %26,4 %806 00089 %
Nelonen4,4 %4,9 %639 00071 %
Jim1,3 %1,2 %370 00041 %
Liv1,3 %1,2 %327 00036 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %80 0009 %
Nelonen Media yhteensä7,1 %7,4 %691 00076 %
TV50,9 %1,0 %257 00028 %
Kutonen0,0 %0,0 %51 0006 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %38 0004 %
STAR Channel0,4 %0,6 %207 00023 %
Music TV0,1 %0,1 %48 0005 %
Muut5,2 %4,3 %340 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %865 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.