Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 957 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 794 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,5 %6,5 %473 00049 %
Yle TV211,3 %9,5 %539 00056 %
Yle Teema1,2 %1,2 %216 00023 %
Yle Fem0,8 %0,8 %197 00021 %
Yle yhteensä19,7 %18,0 %653 00068 %
MTV321,0 %25,1 %653 00068 %
Sub13,8 %17,7 %561 00059 %
C More Total3,2 %1,6 %119 00012 %
MTV yhteensä38,6 %44,8 %716 00075 %
Nelonen15,1 %15,6 %599 00063 %
Jim5,1 %4,5 %409 00043 %
Liv3,4 %2,8 %309 00032 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %65 0007 %
Nelonen Media yhteensä24,2 %23,3 %663 00069 %
TV55,2 %5,1 %354 00037 %
Kutonen1,5 %0,8 %144 00015 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %53 0006 %
STAR Channel0,6 %0,8 %137 00014 %
Music TV2,7 %1,8 %164 00017 %
Muut6,7 %4,9 %244 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %794 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.