Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 764 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 732 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,7 %692 00091 %
Yle TV218,9 %18,1 %677 00089 %
Yle Teema2,9 %3,0 %520 00068 %
Yle Fem1,8 %1,8 %459 00060 %
Yle yhteensä49,5 %47,7 %715 00094 %
MTV318,6 %21,2 %683 00089 %
Sub4,6 %5,6 %550 00072 %
C More Total3,0 %2,1 %173 00023 %
MTV yhteensä26,3 %29,2 %697 00091 %
Nelonen7,5 %8,6 %620 00081 %
Jim3,5 %3,1 %488 00064 %
Liv1,3 %1,4 %371 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,6 %126 00017 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %13,6 %660 00086 %
TV52,9 %3,1 %397 00052 %
Kutonen0,2 %0,1 %108 00014 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %81 00011 %
STAR Channel0,6 %0,8 %262 00034 %
Music TV0,2 %0,1 %91 00012 %
Muut6,6 %5,0 %342 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %732 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.