Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %21,6 %1 921 00079 %
Yle TV215,7 %15,0 %1 938 00080 %
Yle Teema2,4 %2,6 %1 193 00049 %
Yle Fem1,5 %1,7 %1 065 00044 %
Yle yhteensä42,8 %40,8 %2 113 00087 %
MTV324,7 %26,8 %2 062 00085 %
Sub6,3 %7,6 %1 545 00064 %
C More Total1,5 %0,9 %306 00013 %
MTV yhteensä32,9 %35,7 %2 124 00087 %
Nelonen10,2 %11,1 %1 843 00076 %
Jim2,2 %2,1 %1 124 00046 %
Liv3,1 %2,9 %1 120 00046 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %176 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %16,3 %1 951 00080 %
TV52,2 %2,2 %946 00039 %
Kutonen0,4 %0,2 %286 00012 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %128 0005 %
STAR Channel0,4 %0,6 %543 00022 %
Music TV0,6 %0,4 %272 00011 %
Muut4,6 %3,6 %769 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 252 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.