Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 741 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 369 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %22,1 %3 728 00079 %
Yle TV216,9 %16,0 %3 767 00079 %
Yle Teema2,6 %2,8 %2 416 00051 %
Yle Fem1,6 %1,7 %2 133 00045 %
Yle yhteensä44,4 %42,6 %4 107 00087 %
MTV321,8 %24,2 %3 968 00084 %
Sub6,1 %7,4 %3 086 00065 %
C More Total2,0 %1,3 %737 00016 %
MTV yhteensä30,3 %33,2 %4 102 00087 %
Nelonen9,2 %10,2 %3 563 00075 %
Jim3,1 %2,8 %2 450 00052 %
Liv2,3 %2,2 %2 087 00044 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %484 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %15,5 %3 810 00080 %
TV52,6 %2,7 %2 010 00042 %
Kutonen0,4 %0,2 %614 00013 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %354 0007 %
STAR Channel0,5 %0,7 %1 175 00025 %
Music TV0,5 %0,3 %556 00012 %
Muut5,7 %4,4 %1 668 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 369 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.