Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 345 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %11,7 %1 024 00076 %
Yle TV212,7 %11,0 %1 049 00078 %
Yle Teema2,1 %2,2 %649 00048 %
Yle Fem1,4 %1,5 %564 00042 %
Yle yhteensä28,6 %26,4 %1 168 00087 %
MTV322,5 %25,7 %1 142 00085 %
Sub9,1 %10,9 %979 00073 %
C More Total3,0 %1,9 %257 00019 %
MTV yhteensä35,1 %38,9 %1 179 00088 %
Nelonen14,1 %15,5 %1 085 00081 %
Jim4,8 %4,4 %795 00059 %
Liv3,5 %3,3 %697 00052 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,6 %152 00011 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %23,9 %1 143 00085 %
TV54,0 %4,1 %686 00051 %
Kutonen0,9 %0,4 %240 00018 %
The Discovery Channel1,1 %0,7 %147 00011 %
STAR Channel0,7 %0,9 %370 00028 %
Music TV0,7 %0,4 %195 00014 %
Muut5,8 %4,4 %473 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 243 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.