Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,7 %11,4 %1 062 00079 %
Yle TV214,4 %13,2 %1 094 00081 %
Yle Teema2,1 %2,0 %680 00050 %
Yle Fem1,4 %1,5 %621 00046 %
Yle yhteensä30,6 %28,1 %1 197 00089 %
MTV322,2 %25,5 %1 175 00087 %
Sub10,2 %11,8 %1 035 00077 %
C More Total3,3 %2,0 %275 00020 %
MTV yhteensä35,7 %39,3 %1 215 00090 %
Nelonen14,3 %16,2 %1 124 00083 %
Jim4,6 %4,2 %824 00061 %
Liv2,8 %2,5 %618 00046 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,7 %0,8 %362 00027 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,4 %137 00010 %
Nelonen Media yhteensä23,0 %24,2 %1 176 00087 %
The Voice/TV Viisi3,4 %3,0 %683 00051 %
The Discovery Channel1,0 %0,6 %152 00011 %
STAR Channel0,6 %0,6 %366 00027 %
Music TV0,6 %0,4 %212 00016 %
Muut5,0 %3,6 %508 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.