Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 689 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 646 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,1 %12,0 %547 00079 %
Yle TV215,9 %14,9 %563 00082 %
Yle Teema2,4 %2,4 %370 00054 %
Yle Fem1,5 %1,6 %327 00047 %
Yle yhteensä33,0 %30,8 %614 00089 %
MTV320,0 %23,0 %601 00087 %
Sub9,7 %11,5 %538 00078 %
C More Total3,4 %2,4 %152 00022 %
MTV yhteensä33,2 %36,9 %621 00090 %
Nelonen12,0 %13,7 %572 00083 %
Jim5,8 %5,1 %458 00066 %
Liv1,8 %1,7 %304 00044 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,0 %1,3 %235 00034 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,7 %83 00012 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %22,5 %602 00087 %
The Voice/TV Viisi3,5 %3,3 %378 00055 %
The Discovery Channel1,6 %1,0 %95 00014 %
STAR Channel0,7 %0,7 %200 00029 %
Music TV0,6 %0,5 %125 00018 %
Muut6,1 %4,3 %287 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %646 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.