Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 302 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %21,2 %1 815 00079 %
Yle TV220,9 %20,6 %1 852 00080 %
Yle Teema2,8 %2,8 %1 224 00053 %
Yle Fem1,7 %1,8 %1 103 00048 %
Yle yhteensä47,6 %46,4 %1 993 00087 %
MTV318,4 %20,9 %1 918 00083 %
Sub5,9 %6,8 %1 550 00067 %
C More Total2,9 %1,8 %443 00019 %
MTV yhteensä27,2 %29,5 %1 991 00086 %
Nelonen8,0 %9,0 %1 733 00075 %
Jim3,8 %3,3 %1 301 00057 %
Liv1,1 %1,0 %833 00036 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,9 %1,3 %760 00033 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %247 00011 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %15,2 %1 870 00081 %
The Voice/TV Viisi2,1 %2,3 %995 00043 %
The Discovery Channel0,9 %0,5 %239 00010 %
STAR Channel0,7 %0,8 %641 00028 %
Music TV0,5 %0,3 %311 00014 %
Muut6,6 %4,9 %924 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 109 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.