Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2010
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 363 000
Viikot: 1-52/2010
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %32,7 %336 00093 %
Yle TV226,8 %26,5 %330 00091 %
Yle Teema3,4 %3,5 %234 00065 %
Yle Fem1,8 %2,0 %205 00057 %
Yle yhteensä65,8 %64,8 %339 00093 %
MTV316,3 %17,8 %314 00087 %
Sub2,2 %2,4 %201 00055 %
C More Total1,6 %0,9 %50 00014 %
MTV yhteensä20,1 %21,0 %319 00088 %
Nelonen3,4 %4,0 %254 00070 %
Jim1,6 %1,5 %155 00043 %
Liv0,4 %0,4 %97 00027 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,9 %1,4 %138 00038 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %30 0008 %
Nelonen Media yhteensä6,5 %7,4 %283 00078 %
The Voice/TV Viisi0,6 %0,8 %98 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %24 0007 %
STAR Channel0,7 %0,9 %96 00026 %
Music TV0,1 %0,1 %25 0007 %
Muut6,0 %4,8 %146 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %344 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.