Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2011
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 469 000
Viikot: 1-52/2011
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 400 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,6 %5,6 %231 00049 %
Yle TV29,8 %7,7 %267 00057 %
Yle Teema1,0 %1,0 %107 00023 %
Yle Fem0,7 %0,7 %98 00021 %
Yle yhteensä17,0 %15,0 %324 00069 %
MTV321,5 %26,2 %336 00072 %
Sub13,8 %17,3 %285 00061 %
C More Total3,0 %1,8 %57 00012 %
MTV yhteensä39,3 %45,9 %366 00078 %
Nelonen17,3 %17,7 %317 00068 %
Jim3,6 %3,4 %188 00040 %
Liv4,7 %3,8 %189 00040 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %28 0006 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %25,1 %340 00073 %
TV55,1 %4,8 %183 00039 %
Kutonen1,7 %0,9 %84 00018 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %25 0005 %
STAR Channel0,5 %0,7 %69 00015 %
Music TV3,4 %2,3 %103 00022 %
Muut6,5 %4,9 %120 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %400 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.