Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2012
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 547 000
Viikot: 1-52/2012
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 524 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,6 %34,7 %516 00094 %
Yle TV214,6 %14,6 %496 00091 %
Yle Teema3,4 %4,3 %361 00066 %
Yle Fem2,2 %2,3 %308 00056 %
Yle yhteensä58,9 %55,9 %521 00095 %
MTV322,7 %26,2 %492 00090 %
Sub3,3 %2,7 %304 00056 %
AVA1,1 %1,1 %177 00032 %
C More Total0,7 %0,4 %63 00012 %
MTV yhteensä27,7 %30,5 %498 00091 %
Nelonen5,1 %5,8 %405 00074 %
Jim1,5 %1,5 %238 00043 %
Liv1,4 %1,5 %229 00042 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %30 0006 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %8,8 %433 00079 %
TV51,4 %1,2 %175 00032 %
Kutonen0,2 %0,1 %79 00014 %
SBS TV yhteensä1,5 %1,3 %197 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0003 %
STAR Channel0,6 %0,7 %149 00027 %
Music TV0,1 %0,1 %29 0005 %
Muut3,1 %2,7 %178 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %524 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.