Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 565 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,6 %34,7 %534 00095 %
Yle TV212,9 %14,1 %504 00089 %
Yle Teema3,5 %4,7 %366 00065 %
Yle Fem2,0 %2,3 %317 00056 %
Yle yhteensä59,1 %55,9 %539 00095 %
MTV322,5 %25,3 %505 00089 %
Sub2,8 %2,0 %303 00054 %
AVA1,1 %1,3 %212 00037 %
C More Total0,8 %0,6 %59 00010 %
MTV yhteensä27,2 %29,1 %515 00091 %
Nelonen5,4 %6,8 %423 00075 %
Jim1,2 %1,4 %227 00040 %
Liv1,7 %1,7 %264 00047 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %25 0004 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,1 %453 00080 %
TV51,3 %1,1 %182 00032 %
Kutonen0,3 %0,3 %114 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0002 %
Warner Bros. Discovery1,6 %1,4 %216 00038 %
STAR Channel1,2 %1,3 %191 00034 %
Music TV0,0 %0,0 %19 0003 %
Muut2,4 %2,2 %151 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %542 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.