Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 518 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 451 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %23,6 %1 378 00091 %
Yle TV211,7 %11,7 %1 312 00086 %
Yle Teema2,9 %3,7 %967 00064 %
Yle Fem1,5 %1,8 %822 00054 %
Yle yhteensä44,0 %40,8 %1 425 00094 %
MTV318,6 %22,3 %1 349 00089 %
Sub4,2 %4,6 %1 035 00068 %
AVA1,9 %2,0 %786 00052 %
C More Total3,8 %2,4 %364 00024 %
MTV yhteensä28,4 %31,4 %1 386 00091 %
Nelonen9,0 %11,0 %1 257 00083 %
Jim2,9 %3,0 %862 00057 %
Liv2,6 %2,5 %902 00059 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %185 00012 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,0 %1 327 00087 %
TV53,7 %3,2 %812 00053 %
Kutonen1,2 %1,2 %548 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %111 0007 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,7 %909 00060 %
STAR Channel3,4 %2,9 %846 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %87 0006 %
Muut3,8 %3,1 %470 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 451 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.