Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 949 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 772 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,4 %5,7 %421 00044 %
Yle TV29,1 %7,3 %466 00049 %
Yle Teema0,9 %1,1 %163 00017 %
Yle Fem0,6 %0,8 %141 00015 %
Yle yhteensä17,0 %14,8 %597 00063 %
MTV318,4 %22,8 %596 00063 %
Sub11,5 %14,5 %510 00054 %
AVA2,9 %3,3 %263 00028 %
C More Total4,8 %3,0 %149 00016 %
MTV yhteensä37,5 %43,7 %695 00073 %
Nelonen12,3 %14,2 %541 00057 %
Jim5,5 %5,1 %355 00037 %
Liv5,0 %4,3 %343 00036 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,7 %69 0007 %
Nelonen Media yhteensä23,7 %24,3 %637 00067 %
TV55,7 %5,9 %351 00037 %
Kutonen2,5 %1,6 %240 00025 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %46 0005 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %436 00046 %
STAR Channel5,6 %4,4 %360 00038 %
Music TV2,6 %1,6 %122 00013 %
Muut4,4 %3,0 %169 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %772 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.