Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 756 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,7 %691 00091 %
Yle TV212,9 %12,8 %669 00089 %
Yle Teema3,0 %3,9 %514 00068 %
Yle Fem1,5 %1,8 %427 00057 %
Yle yhteensä46,3 %43,2 %712 00094 %
MTV315,6 %19,4 %676 00089 %
Sub4,1 %5,0 %541 00072 %
AVA1,4 %1,6 %406 00054 %
C More Total4,6 %3,2 %221 00029 %
MTV yhteensä25,8 %29,2 %694 00092 %
Nelonen8,3 %10,1 %636 00084 %
Jim3,0 %3,1 %469 00062 %
Liv1,5 %1,5 %449 00059 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,7 %121 00016 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %15,5 %668 00088 %
TV54,1 %3,7 %446 00059 %
Kutonen1,6 %1,5 %323 00043 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %76 00010 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,7 %497 00066 %
STAR Channel4,0 %3,3 %477 00063 %
Music TV0,1 %0,1 %55 0007 %
Muut3,9 %3,1 %255 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %723 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.