Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 686 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 635 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %9,1 %475 00069 %
Yle TV210,9 %9,0 %501 00073 %
Yle Teema1,8 %1,9 %300 00044 %
Yle Fem0,9 %1,1 %225 00033 %
Yle yhteensä23,9 %21,2 %571 00083 %
MTV317,0 %20,8 %560 00082 %
Sub8,5 %10,4 %481 00070 %
AVA1,9 %2,1 %282 00041 %
C More Total7,0 %4,9 %190 00028 %
MTV yhteensä34,4 %38,3 %601 00088 %
Nelonen11,3 %13,4 %519 00076 %
Jim6,2 %6,3 %406 00059 %
Liv2,7 %2,5 %344 00050 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,0 %80 00012 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %23,1 %569 00083 %
TV55,7 %5,2 %369 00054 %
Kutonen2,4 %2,0 %282 00041 %
The Discovery Channel1,5 %1,1 %63 0009 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,3 %437 00064 %
STAR Channel6,0 %5,3 %384 00056 %
Music TV0,6 %0,4 %81 00012 %
Muut4,1 %3,5 %190 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %635 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.