Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 780 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 407 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,2 %3 661 00077 %
Yle TV211,9 %11,5 %3 641 00076 %
Yle Teema2,6 %3,3 %2 349 00049 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 968 00041 %
Yle yhteensä42,0 %38,8 %4 084 00085 %
MTV319,0 %22,6 %3 919 00082 %
Sub5,1 %5,9 %3 029 00063 %
AVA1,9 %2,0 %2 035 00043 %
C More Total3,7 %2,4 %1 003 00021 %
MTV yhteensä29,7 %32,9 %4 153 00087 %
Nelonen8,8 %10,8 %3 582 00075 %
Jim3,2 %3,4 %2 424 00051 %
Liv2,7 %2,6 %2 461 00051 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %474 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,2 %3 890 00081 %
TV53,6 %3,3 %2 247 00047 %
Kutonen1,2 %1,1 %1 557 00033 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %306 0006 %
Warner Bros. Discovery5,4 %4,8 %2 624 00055 %
STAR Channel3,3 %3,0 %2 298 00048 %
Music TV0,4 %0,3 %408 0009 %
Muut3,7 %3,0 %1 300 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 407 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.