Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 800 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,7 %3 632 00076 %
Yle TV213,3 %12,4 %3 659 00076 %
Yle Teema2,5 %2,9 %2 269 00047 %
Yle Fem1,9 %2,0 %2 047 00043 %
Yle yhteensä44,1 %40,0 %4 105 00086 %
MTV317,4 %22,1 %3 879 00081 %
Sub5,1 %5,7 %2 944 00061 %
AVA1,9 %2,1 %2 068 00043 %
C More Total3,4 %2,2 %835 00017 %
MTV yhteensä27,9 %32,1 %4 133 00086 %
Nelonen8,1 %10,0 %3 528 00074 %
Jim3,4 %3,7 %2 434 00051 %
Liv2,8 %2,7 %2 468 00051 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %387 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,1 %3 866 00081 %
TV53,5 %3,3 %2 311 00048 %
Kutonen1,2 %1,1 %1 580 00033 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %237 0005 %
Warner Bros. Discovery5,2 %4,7 %2 685 00056 %
STAR Channel3,6 %3,0 %2 269 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %348 0007 %
Muut3,8 %2,8 %1 275 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 434 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.