Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 013 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 974 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,5 %35,9 %962 00095 %
Yle TV213,4 %13,3 %902 00089 %
Yle Teema3,2 %4,1 %680 00067 %
Yle Fem2,4 %2,6 %612 00060 %
Yle yhteensä60,5 %55,9 %970 00096 %
MTV317,5 %22,9 %902 00089 %
Sub2,8 %2,3 %594 00059 %
AVA1,0 %1,2 %430 00042 %
C More Total2,2 %1,2 %143 00014 %
MTV yhteensä23,5 %27,6 %924 00091 %
Nelonen4,6 %5,9 %777 00077 %
Jim1,7 %2,1 %484 00048 %
Liv1,3 %1,2 %505 00050 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %73 0007 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %9,8 %834 00082 %
TV51,7 %1,4 %423 00042 %
Kutonen0,4 %0,5 %281 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0004 %
Warner Bros. Discovery2,3 %1,9 %492 00049 %
STAR Channel2,0 %2,0 %424 00042 %
Music TV0,0 %0,0 %41 0004 %
Muut3,5 %2,8 %331 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %974 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.