Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 347 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 153 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,4 %1 758 00075 %
Yle TV215,0 %14,2 %1 783 00076 %
Yle Teema2,5 %3,0 %1 129 00048 %
Yle Fem1,9 %2,0 %1 011 00043 %
Yle yhteensä45,4 %41,6 %1 982 00084 %
MTV314,6 %19,0 %1 862 00079 %
Sub5,0 %6,1 %1 483 00063 %
AVA1,3 %1,4 %946 00040 %
C More Total4,5 %3,1 %501 00021 %
MTV yhteensä25,5 %29,7 %2 000 00085 %
Nelonen7,5 %9,5 %1 708 00073 %
Jim3,8 %4,0 %1 242 00053 %
Liv1,6 %1,5 %1 115 00048 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %247 00011 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %16,2 %1 875 00080 %
TV53,8 %3,7 %1 193 00051 %
Kutonen1,6 %1,5 %857 00037 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %158 0007 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,6 %1 395 00059 %
STAR Channel4,3 %3,4 %1 215 00052 %
Music TV0,3 %0,1 %181 0008 %
Muut4,6 %3,4 %726 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 153 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.