Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 453 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,9 %1 874 00076 %
Yle TV211,7 %10,8 %1 875 00076 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 140 00046 %
Yle Fem1,9 %2,0 %1 036 00042 %
Yle yhteensä42,9 %38,7 %2 123 00087 %
MTV320,1 %24,8 %2 017 00082 %
Sub5,1 %5,3 %1 461 00060 %
AVA2,5 %2,7 %1 123 00046 %
C More Total2,4 %1,4 %334 00014 %
MTV yhteensä30,1 %34,2 %2 132 00087 %
Nelonen8,7 %10,5 %1 820 00074 %
Jim3,1 %3,4 %1 192 00049 %
Liv4,0 %3,7 %1 353 00055 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %140 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %18,0 %1 991 00081 %
TV53,2 %3,0 %1 118 00046 %
Kutonen0,9 %0,8 %724 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %78 0003 %
Warner Bros. Discovery4,3 %3,9 %1 291 00053 %
STAR Channel3,1 %2,7 %1 055 00043 %
Music TV0,5 %0,3 %167 0007 %
Muut3,0 %2,3 %548 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 281 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.