Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 156 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 753 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %22,4 %3 767 00073 %
Yle TV213,8 %12,4 %3 915 00076 %
Yle Teema2,4 %2,9 %2 303 00045 %
Yle Fem1,9 %2,1 %2 117 00041 %
Yle yhteensä43,9 %39,8 %4 384 00085 %
MTV317,3 %22,1 %4 091 00079 %
Sub5,0 %5,7 %3 045 00059 %
AVA1,9 %2,1 %2 111 00041 %
C More Total3,6 %2,3 %913 00018 %
MTV yhteensä27,8 %32,2 %4 383 00085 %
Nelonen8,2 %10,1 %3 716 00072 %
Jim3,4 %3,7 %2 504 00049 %
Liv2,7 %2,6 %2 530 00049 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %417 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,2 %4 084 00079 %
TV53,4 %3,3 %2 381 00046 %
Kutonen1,2 %1,1 %1 632 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %249 0005 %
Warner Bros. Discovery5,1 %4,7 %2 788 00054 %
STAR Channel3,8 %3,0 %2 422 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %356 0007 %
Muut3,9 %2,9 %1 343 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 753 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.