Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2014
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 336 000
Viikot: 1-52/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %8,9 %890 00067 %
Yle TV213,5 %11,5 %974 00073 %
Yle Teema1,6 %1,6 %498 00037 %
Yle Fem1,2 %1,2 %436 00033 %
Yle yhteensä26,8 %23,2 %1 112 00083 %
MTV317,2 %21,5 %1 063 00080 %
Sub7,9 %9,4 %876 00066 %
AVA2,9 %3,0 %608 00046 %
C More Total4,8 %3,3 %268 00020 %
MTV yhteensä32,8 %37,2 %1 156 00087 %
Nelonen11,6 %13,8 %1 007 00075 %
Jim5,5 %5,5 %743 00056 %
Liv4,4 %4,2 %750 00056 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,8 %109 0008 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %24,6 %1 116 00084 %
TV55,2 %5,1 %699 00052 %
Kutonen2,0 %1,8 %499 00037 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %76 0006 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,4 %824 00062 %
STAR Channel5,3 %4,2 %672 00050 %
Music TV0,8 %0,5 %137 00010 %
Muut3,9 %2,8 %321 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 237 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.