Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,5 %1 907 00077 %
Yle TV29,6 %8,2 %1 821 00074 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 157 00047 %
Yle Fem1,6 %2,0 %1 033 00042 %
Yle yhteensä42,7 %38,7 %2 124 00086 %
MTV320,3 %24,8 %2 010 00082 %
Sub4,0 %4,1 %1 400 00057 %
AVA3,3 %3,6 %1 174 00048 %
C More Total1,8 %1,2 %300 00012 %
MTV yhteensä29,5 %33,6 %2 129 00086 %
Nelonen8,2 %9,9 %1 793 00073 %
Jim3,0 %3,1 %1 157 00047 %
Liv3,3 %3,1 %1 303 00053 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %125 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,5 %1 978 00080 %
TV53,3 %3,0 %1 096 00044 %
Kutonen1,2 %1,1 %812 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %72 0003 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %1 370 00056 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 013 00041 %
Music TV0,4 %0,3 %156 0006 %
Muut3,2 %2,5 %616 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.