Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,0 %6,9 %193 00042 %
Yle TV29,2 %7,7 %227 00049 %
Yle Teema0,9 %1,0 %70 00015 %
Yle Fem0,6 %0,8 %63 00014 %
Yle yhteensä17,8 %16,5 %293 00064 %
MTV318,5 %25,0 %285 00062 %
Sub8,0 %9,4 %205 00044 %
AVA4,5 %5,0 %150 00033 %
C More Total2,9 %1,6 %44 0009 %
MTV yhteensä33,8 %41,0 %331 00072 %
Nelonen10,7 %12,5 %245 00053 %
Jim5,4 %4,7 %157 00034 %
Liv6,4 %5,7 %179 00039 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %17 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,0 %24,7 %301 00065 %
TV55,2 %5,3 %152 00033 %
Kutonen1,8 %1,3 %108 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %13 0003 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,0 %202 00044 %
STAR Channel5,2 %3,0 %149 00032 %
Music TV3,6 %2,2 %55 00012 %
Muut6,6 %4,6 %74 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %380 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.