Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 481 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 357 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,3 %8,3 %180 00038 %
Yle TV29,9 %8,4 %188 00039 %
Yle Teema1,0 %1,0 %62 00013 %
Yle Fem0,6 %0,6 %55 00011 %
Yle yhteensä19,7 %18,3 %258 00054 %
MTV317,0 %20,6 %236 00049 %
Sub10,5 %13,7 %197 00041 %
AVA1,8 %2,0 %75 00016 %
C More Total5,0 %3,9 %54 00011 %
MTV yhteensä34,2 %40,2 %293 00061 %
Nelonen9,9 %11,7 %206 00043 %
Jim6,7 %5,9 %137 00028 %
Liv2,2 %2,0 %96 00020 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,0 %18 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,9 %21,9 %253 00053 %
TV55,5 %5,9 %138 00029 %
Kutonen3,0 %2,6 %105 00022 %
The Discovery Channel1,0 %0,5 %20 0004 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,4 %194 00040 %
STAR Channel8,7 %5,7 %157 00033 %
Music TV1,4 %0,6 %26 0005 %
Muut5,1 %3,8 %76 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %357 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.