Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 443 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,2 %1 978 00075 %
Yle TV210,2 %8,3 %1 957 00074 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 176 00045 %
Yle Fem1,6 %2,1 %1 066 00040 %
Yle yhteensä42,6 %38,5 %2 270 00086 %
MTV320,1 %24,8 %2 112 00080 %
Sub4,0 %4,1 %1 449 00055 %
AVA3,2 %3,6 %1 200 00045 %
C More Total2,0 %1,2 %332 00013 %
MTV yhteensä29,3 %33,7 %2 248 00085 %
Nelonen8,3 %10,0 %1 885 00071 %
Jim2,9 %3,1 %1 196 00045 %
Liv3,3 %3,1 %1 342 00051 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %134 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %17,5 %2 086 00079 %
TV53,2 %3,0 %1 132 00043 %
Kutonen1,2 %1,1 %839 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %73 0003 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,2 %1 423 00054 %
STAR Channel3,0 %2,3 %1 088 00041 %
Music TV0,4 %0,3 %159 0006 %
Muut3,3 %2,5 %648 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 443 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.