Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 1-53/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 576 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,6 %38,6 %569 00095 %
Yle TV29,6 %8,5 %509 00085 %
Yle Teema3,1 %3,9 %393 00065 %
Yle Fem2,0 %2,5 %358 00059 %
Yle yhteensä58,2 %53,6 %573 00095 %
MTV321,0 %26,0 %529 00088 %
Sub2,2 %1,4 %324 00054 %
AVA1,9 %2,1 %272 00045 %
C More Total0,9 %0,5 %63 00010 %
MTV yhteensä26,0 %29,9 %541 00090 %
Nelonen5,3 %6,7 %454 00075 %
Jim1,5 %1,8 %266 00044 %
Liv1,6 %1,5 %297 00049 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %23 0004 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %10,8 %482 00080 %
TV51,6 %1,2 %225 00037 %
Kutonen0,6 %0,5 %164 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
Warner Bros. Discovery2,7 %2,3 %279 00046 %
STAR Channel1,3 %1,1 %206 00034 %
Music TV0,0 %0,0 %18 0003 %
Muut2,8 %2,3 %177 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %576 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.