Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2013
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 464 000
Viikot: 1-52/2013
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,7 %5,0 %212 00046 %
Yle TV28,6 %7,0 %243 00052 %
Yle Teema1,0 %1,1 %89 00019 %
Yle Fem0,6 %0,8 %77 00017 %
Yle yhteensä16,0 %13,8 %308 00066 %
MTV319,0 %23,7 %314 00068 %
Sub10,7 %12,9 %260 00056 %
AVA4,0 %4,5 %168 00036 %
C More Total4,1 %2,4 %62 00013 %
MTV yhteensä37,8 %43,5 %355 00077 %
Nelonen13,7 %15,5 %293 00063 %
Jim5,2 %4,7 %185 00040 %
Liv7,1 %5,9 %218 00047 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %23 0005 %
Nelonen Media yhteensä26,3 %26,2 %335 00072 %
TV55,7 %5,8 %188 00041 %
Kutonen2,0 %1,4 %123 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %15 0003 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,5 %225 00048 %
STAR Channel4,4 %3,8 %175 00038 %
Music TV3,5 %2,2 %78 00017 %
Muut3,9 %3,0 %75 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %393 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.