Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 662 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 607 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,9 %12,6 %525 00079 %
Yle TV212,3 %10,3 %520 00079 %
Yle Teema1,4 %1,4 %286 00043 %
Yle Fem1,4 %1,6 %294 00044 %
Yle yhteensä30,1 %25,8 %571 00086 %
MTV326,6 %30,7 %563 00085 %
Sub10,1 %11,9 %468 00071 %
C More Total2,9 %1,9 %158 00024 %
MTV yhteensä39,7 %44,6 %576 00087 %
Nelonen16,2 %18,1 %532 00080 %
Jim3,3 %3,1 %331 00050 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,6 %0,6 %175 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %53 0008 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %21,9 %552 00083 %
The Voice/TV Viisi1,2 %0,8 %191 00029 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %68 00010 %
Muut (sis. Discovery)9,9 %7,7 %397 00060 %
Music TV0,5 %0,4 %101 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %607 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.