Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 399 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 218 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %21,3 %1 959 00082 %
Yle TV216,0 %15,3 %1 929 00080 %
Yle Teema2,1 %2,1 %1 092 00046 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 035 00043 %
Yle yhteensä44,5 %40,5 %2 103 00088 %
MTV325,4 %29,4 %2 042 00085 %
Sub6,4 %7,8 %1 483 00062 %
C More Total1,6 %1,1 %417 00017 %
MTV yhteensä33,5 %38,3 %2 095 00087 %
Nelonen10,8 %11,7 %1 816 00076 %
Jim1,9 %1,9 %944 00039 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,7 %0,7 %639 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %153 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,4 %1 907 00080 %
The Voice/TV Viisi0,7 %0,5 %508 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %170 0007 %
Muut (sis. Discovery)8,5 %6,8 %1 281 00053 %
Music TV0,8 %0,6 %312 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 218 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.