Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 388 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 236 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %21,7 %1 984 00083 %
Yle TV217,0 %17,5 %1 969 00082 %
Yle Teema1,1 %1,1 %722 00030 %
YLE Extra0,6 %0,5 %547 00023 %
Yle Fem0,7 %0,8 %634 00027 %
Yle yhteensä44,3 %41,7 %2 120 00089 %
MTV328,0 %30,7 %2 080 00087 %
Sub6,1 %6,9 %1 387 00058 %
C More Total0,8 %0,6 %309 00013 %
MTV yhteensä34,9 %38,2 %2 124 00089 %
Nelonen10,7 %11,9 %1 820 00076 %
Jim0,8 %0,9 %542 00023 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,6 %0,5 %558 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %135 0006 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,0 %1 859 00078 %
The Voice/TV Viisi0,6 %0,4 %395 00017 %
Muut (sis. Discovery)9,1 %7,1 %1 394 00058 %
Music TV0,7 %0,5 %345 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 236 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.