Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 837 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 791 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,4 %32,4 %775 00093 %
Yle TV223,4 %24,9 %760 00091 %
Yle Teema1,5 %1,4 %298 00036 %
YLE Extra0,7 %0,5 %210 00025 %
Yle Fem0,8 %0,9 %244 00029 %
Yle yhteensä61,8 %60,3 %782 00093 %
MTV323,5 %25,7 %741 00089 %
Sub1,6 %1,7 %353 00042 %
C More Total0,3 %0,2 %72 0009 %
MTV yhteensä25,4 %27,6 %749 00090 %
Nelonen5,1 %5,3 %580 00069 %
Jim0,4 %0,5 %144 00017 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,0 %0,8 %234 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %53 0006 %
Nelonen Media yhteensä5,9 %6,1 %600 00072 %
The Voice/TV Viisi0,1 %0,0 %65 0008 %
Muut (sis. Discovery)7,0 %5,9 %449 00054 %
Music TV0,1 %0,1 %69 0008 %
Yhteensä100,0 %100,0 %791 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.