Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 653 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,8 %21,8 %3 827 00082 %
Yle TV217,4 %17,8 %3 786 00081 %
Yle Teema1,3 %1,3 %1 572 00034 %
YLE Extra0,8 %0,7 %1 247 00027 %
Yle Fem0,7 %0,9 %1 338 00029 %
Yle yhteensä44,1 %42,5 %4 095 00088 %
MTV325,7 %28,4 %4 018 00086 %
Sub6,0 %6,7 %2 805 00060 %
C More Total1,3 %0,9 %734 00016 %
MTV yhteensä32,9 %36,0 %4 110 00088 %
Nelonen10,2 %11,3 %3 568 00077 %
Jim1,2 %1,3 %1 274 00027 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,2 %1,0 %1 396 00030 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %370 0008 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,0 %3 651 00078 %
The Voice/TV Viisi0,7 %0,4 %907 00019 %
Muut (sis. Discovery)11,2 %8,4 %2 901 00062 %
Music TV0,8 %0,5 %729 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 331 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.