Katseluosuudet ja tavoittavuudet
Edellinen vuosi | Seuraava vuosi |
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 653 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 331 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
| ||||
Kanava | Osuus vrk:n katselusta | Osuus klo 18–23 katselusta | Keskimääräinen viikkotavoittavuus henkilöitä | Keskimääräinen viikkotavoittavuus prosenttia |
---|---|---|---|---|
Yle TV1 | 23,8 % | 21,8 % | 3 827 000 | 82 % |
Yle TV2 | 17,4 % | 17,8 % | 3 786 000 | 81 % |
Yle Teema | 1,3 % | 1,3 % | 1 572 000 | 34 % |
YLE Extra | 0,8 % | 0,7 % | 1 247 000 | 27 % |
Yle Fem | 0,7 % | 0,9 % | 1 338 000 | 29 % |
Yle yhteensä | 44,1 % | 42,5 % | 4 095 000 | 88 % |
MTV3 | 25,7 % | 28,4 % | 4 018 000 | 86 % |
Sub | 6,0 % | 6,7 % | 2 805 000 | 60 % |
C More Total | 1,3 % | 0,9 % | 734 000 | 16 % |
MTV yhteensä | 32,9 % | 36,0 % | 4 110 000 | 88 % |
Nelonen | 10,2 % | 11,3 % | 3 568 000 | 77 % |
Jim | 1,2 % | 1,3 % | 1 274 000 | 27 % |
4 Sport (ent. Urheilukanava) | 1,2 % | 1,0 % | 1 396 000 | 30 % |
Nelosen maksukanavat | 0,1 % | 0,1 % | 370 000 | 8 % |
Nelonen Media yhteensä | 11,8 % | 13,0 % | 3 651 000 | 78 % |
The Voice/TV Viisi | 0,7 % | 0,4 % | 907 000 | 19 % |
Muut (sis. Discovery) | 11,2 % | 8,4 % | 2 901 000 | 62 % |
Music TV | 0,8 % | 0,5 % | 729 000 | 16 % |
Yhteensä | 100,0 % | 100,0 % | 4 331 000 | 93 % |
Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.
- Kohderyhmä
- Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
- Väestö
- Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
- TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
- Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
- Osuus vuorokauden katselusta
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
- Osuus katselusta 18:00–23:00
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
- Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
- Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.
Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus
Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.
Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.