Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 693 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 652 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,4 %15,0 %571 00082 %
Yle TV213,1 %12,9 %563 00081 %
Yle Teema1,4 %1,4 %276 00040 %
YLE Extra1,2 %1,1 %234 00034 %
Yle Fem0,7 %0,9 %229 00033 %
Yle yhteensä31,8 %31,4 %616 00089 %
MTV324,8 %27,5 %604 00087 %
Sub9,3 %10,1 %499 00072 %
C More Total2,7 %1,8 %159 00023 %
MTV yhteensä36,9 %39,5 %619 00089 %
Nelonen13,5 %14,8 %568 00082 %
Jim2,4 %2,7 %273 00039 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,5 %1,5 %264 00038 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %74 00011 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,1 %579 00083 %
The Voice/TV Viisi1,4 %1,0 %203 00029 %
Muut (sis. Discovery)14,8 %11,0 %499 00072 %
Music TV1,5 %0,9 %158 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %652 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.