Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 479 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 401 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,1 %1 320 00089 %
Yle TV218,7 %19,5 %1 285 00087 %
Yle Teema1,5 %1,5 %600 00041 %
YLE Extra0,8 %0,7 %446 00030 %
Yle Fem0,8 %1,0 %501 00034 %
Yle yhteensä48,1 %46,8 %1 361 00092 %
MTV325,5 %28,0 %1 323 00089 %
Sub3,8 %4,4 %881 00060 %
C More Total1,1 %0,8 %222 00015 %
MTV yhteensä30,4 %33,2 %1 341 00091 %
Nelonen8,9 %9,8 %1 167 00079 %
Jim1,1 %1,3 %416 00028 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,4 %1,3 %509 00034 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %142 00010 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,6 %1 194 00081 %
The Voice/TV Viisi0,3 %0,2 %221 00015 %
Muut (sis. Discovery)11,0 %8,4 %928 00063 %
Music TV0,3 %0,2 %172 00012 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 401 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.