Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 349 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 325 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %32,0 %319 00092 %
Yle TV224,6 %25,3 %314 00090 %
Yle Teema1,7 %1,7 %146 00042 %
YLE Extra1,2 %0,8 %113 00032 %
Yle Fem0,8 %0,9 %121 00035 %
Yle yhteensä62,1 %60,7 %322 00092 %
MTV320,7 %23,2 %304 00087 %
Sub1,8 %1,9 %163 00047 %
C More Total0,5 %0,3 %43 00012 %
MTV yhteensä23,1 %25,5 %307 00088 %
Nelonen5,0 %5,4 %248 00071 %
Jim0,6 %0,7 %78 00022 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,6 %1,4 %129 00037 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %34 00010 %
Nelonen Media yhteensä6,3 %6,7 %259 00074 %
The Voice/TV Viisi0,1 %0,0 %38 00011 %
Muut (sis. Discovery)8,6 %7,1 %204 00058 %
Music TV0,1 %0,1 %34 00010 %
Yhteensä100,0 %100,0 %325 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.