Katseluosuudet ja tavoittavuudet
Edellinen vuosi | Seuraava vuosi |
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 359 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
| ||||
Kanava | Osuus vrk:n katselusta | Osuus klo 18–23 katselusta | Keskimääräinen viikkotavoittavuus henkilöitä | Keskimääräinen viikkotavoittavuus prosenttia |
---|---|---|---|---|
Yle TV1 | 15,1 % | 13,7 % | 1 119 000 | 82 % |
Yle TV2 | 12,6 % | 12,1 % | 1 107 000 | 81 % |
Yle Teema | 1,2 % | 1,1 % | 476 000 | 35 % |
YLE Extra | 0,9 % | 0,8 % | 404 000 | 30 % |
Yle Fem | 0,7 % | 0,8 % | 412 000 | 30 % |
Yle yhteensä | 30,5 % | 28,5 % | 1 208 000 | 89 % |
MTV3 | 27,5 % | 30,5 % | 1 190 000 | 88 % |
Sub | 9,9 % | 11,0 % | 957 000 | 70 % |
C More Total | 2,1 % | 1,5 % | 274 000 | 20 % |
MTV yhteensä | 39,5 % | 42,9 % | 1 218 000 | 90 % |
Nelonen | 14,8 % | 16,5 % | 1 117 000 | 82 % |
Jim | 1,8 % | 2,1 % | 461 000 | 34 % |
4 Sport (ent. Urheilukanava) | 1,0 % | 1,0 % | 426 000 | 31 % |
Nelosen maksukanavat | 0,2 % | 0,1 % | 121 000 | 9 % |
Nelonen Media yhteensä | 17,0 % | 18,9 % | 1 136 000 | 84 % |
The Voice/TV Viisi | 1,2 % | 0,8 % | 349 000 | 26 % |
Muut (sis. Discovery) | 12,9 % | 9,7 % | 938 000 | 69 % |
Music TV | 1,2 % | 0,8 % | 296 000 | 22 % |
Yhteensä | 100,0 % | 100,0 % | 1 282 000 | 94 % |
Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.
- Kohderyhmä
- Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
- Väestö
- Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
- TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
- Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
- Osuus vuorokauden katselusta
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
- Osuus katselusta 18:00–23:00
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
- Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
- Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.
Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus
Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.
Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.