Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2007
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 737 000
Viikot: 1-52/2007
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %24,6 %664 00090 %
Yle TV219,4 %20,4 %644 00087 %
Yle Teema1,6 %1,6 %332 00045 %
YLE Extra1,0 %0,9 %262 00035 %
Yle Fem0,8 %1,1 %273 00037 %
Yle yhteensä48,6 %48,6 %681 00092 %
MTV322,6 %25,0 %667 00090 %
Sub3,4 %3,9 %468 00064 %
C More Total1,5 %1,2 %137 00019 %
MTV yhteensä27,6 %30,1 %676 00092 %
Nelonen8,2 %9,0 %600 00081 %
Jim1,4 %1,7 %243 00033 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)2,1 %1,9 %324 00044 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %100 00014 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %11,4 %613 00083 %
The Voice/TV Viisi0,3 %0,2 %140 00019 %
Muut (sis. Discovery)13,6 %9,9 %522 00071 %
Music TV0,3 %0,2 %106 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %701 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.