Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 676 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %21,7 %3 765 00081 %
Yle TV216,8 %16,0 %3 719 00080 %
Yle Teema2,2 %2,2 %2 245 00048 %
Yle Fem1,6 %1,8 %2 082 00045 %
Yle yhteensä44,7 %41,7 %4 049 00087 %
MTV322,9 %26,5 %3 932 00084 %
Sub6,0 %7,3 %2 976 00064 %
C More Total2,4 %1,7 %938 00020 %
MTV yhteensä31,3 %35,4 %4 040 00086 %
Nelonen10,0 %11,1 %3 535 00076 %
Jim2,6 %2,5 %2 114 00045 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,3 %1,3 %1 585 00034 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %401 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,1 %3 740 00080 %
The Voice/TV Viisi0,8 %0,6 %1 137 00024 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %437 0009 %
Muut (sis. Discovery)9,9 %7,7 %2 656 00057 %
Music TV0,7 %0,6 %657 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 281 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.