Katseluosuudet ja tavoittavuudet
Edellinen vuosi | Seuraava vuosi |
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 277 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
| ||||
Kanava | Osuus vrk:n katselusta | Osuus klo 18–23 katselusta | Keskimääräinen viikkotavoittavuus henkilöitä | Keskimääräinen viikkotavoittavuus prosenttia |
---|---|---|---|---|
Yle TV1 | 23,2 % | 22,1 % | 1 805 000 | 79 % |
Yle TV2 | 17,7 % | 16,9 % | 1 790 000 | 79 % |
Yle Teema | 2,3 % | 2,3 % | 1 153 000 | 51 % |
Yle Fem | 1,7 % | 1,8 % | 1 047 000 | 46 % |
Yle yhteensä | 44,9 % | 43,1 % | 1 946 000 | 85 % |
MTV3 | 20,1 % | 23,1 % | 1 890 000 | 83 % |
Sub | 5,6 % | 6,7 % | 1 494 000 | 66 % |
C More Total | 3,2 % | 2,3 % | 522 000 | 23 % |
MTV yhteensä | 28,9 % | 32,1 % | 1 944 000 | 85 % |
Nelonen | 9,0 % | 10,4 % | 1 719 000 | 76 % |
Jim | 3,3 % | 3,4 % | 1 171 000 | 51 % |
4 Sport (ent. Urheilukanava) | 2,0 % | 2,0 % | 947 000 | 42 % |
Nelosen maksukanavat | 0,3 % | 0,2 % | 248 000 | 11 % |
Nelonen Media yhteensä | 14,6 % | 16,0 % | 1 833 000 | 80 % |
The Voice/TV Viisi | 1,0 % | 0,8 % | 630 000 | 28 % |
The Discovery Channel | 0,9 % | 0,6 % | 268 000 | 12 % |
Muut (sis. Discovery) | 11,5 % | 8,8 % | 1 376 000 | 60 % |
Music TV | 0,6 % | 0,5 % | 345 000 | 15 % |
Yhteensä | 100,0 % | 100,0 % | 2 063 000 | 91 % |
Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.
- Kohderyhmä
- Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
- Väestö
- Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
- TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
- Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
- Osuus vuorokauden katselusta
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
- Osuus katselusta 18:00–23:00
- Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
- Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
- TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
- Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.
Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus
Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.
Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.