Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 744 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 703 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,3 %663 00089 %
Yle TV216,5 %16,2 %638 00086 %
Yle Teema2,1 %2,1 %390 00052 %
Yle Fem1,6 %1,7 %361 00048 %
Yle yhteensä47,7 %43,4 %683 00092 %
MTV326,5 %30,8 %650 00087 %
Sub4,9 %6,0 %451 00061 %
C More Total1,5 %1,2 %118 00016 %
MTV yhteensä32,9 %37,9 %664 00089 %
Nelonen9,2 %9,7 %573 00077 %
Jim1,7 %1,8 %283 00038 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)0,7 %0,8 %216 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %56 0007 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %12,4 %602 00081 %
The Voice/TV Viisi0,3 %0,3 %110 00015 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %54 0007 %
Muut (sis. Discovery)7,7 %6,2 %370 00050 %
Music TV0,5 %0,4 %70 0009 %
Yhteensä100,0 %100,0 %703 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.