Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen vuosiSeuraava vuosi
Vuosittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, vuosi 2008
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 864 000
Viikot: 1-52/2008
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 816 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %32,3 %795 00092 %
Yle TV221,5 %21,7 %773 00089 %
Yle Teema2,8 %3,0 %504 00058 %
Yle Fem2,0 %2,3 %450 00052 %
Yle yhteensä61,9 %59,3 %806 00093 %
MTV321,5 %24,4 %757 00088 %
Sub2,2 %2,7 %437 00051 %
C More Total0,9 %0,6 %101 00012 %
MTV yhteensä24,5 %27,8 %767 00089 %
Nelonen5,1 %5,2 %611 00071 %
Jim1,0 %1,0 %274 00032 %
4 Sport (ent. Urheilukanava)1,2 %1,1 %316 00037 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %55 0006 %
Nelonen Media yhteensä7,4 %7,4 %664 00077 %
The Voice/TV Viisi0,1 %0,1 %101 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0003 %
Muut (sis. Discovery)6,2 %5,5 %413 00048 %
Music TV0,4 %0,4 %75 0009 %
Yhteensä100,0 %100,0 %816 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.